Auteur Topic: Supportforum Synology  (gelezen 1336 keer)

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
  • -Given: 5
  • -Receive: 5
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
Supportforum Synology
« Gepost op: 11 februari 2008, 17:11:12 »
Het supportforum voor Synology producten is te vinden op http://www.synology-forum.nl
Ook daar zijn wij volop aanwezig om uw vragen te beantwoorden.

Offline deknapzak

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 0
    • Bekijk profiel
Re: Supportforum Synology
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2012, 14:15:12 »
Bjorn, mijn vraag gaat over de 2 hd204UIU waarbij ik sinds een half jaar de na update vd DSM (nu 4.0) dat de smartstatus abnormaal is. In mij ds 211+. Ik zou ze moeten vervangen. Maar zijn nog geen jaar oud en bij jullie vandaan.
vriendelijke groet.

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2012, 09:56:03 »
Ook een schijf van een jaar oud kan stuk gaan. Stuur ons aub even een mail met order informatie, dan sturen we de retour instructies voor de defecte schijf.

Groet,
Björn

Offline Serfinio

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2012, 09:04:50 »
Beste Bjorn,

Ik heb een vraag. Ik wil een synology aanschaffen omdat het bijna alles heeft wat ik in een NAS zoek en nodig heb. Alleen is 1 ding mij niet duidelijk en hoop dat je die kan beantwoorden. De situatie is zo dat ik en mijn broertje allebei een Boxee (mediastreamer) hebben ieder in ons eigen woning. Nu willen wij content (bestanden/films) kunnen streamen via internet vanaf 1 NAS die dan bij mij thuis gaat staan.

Is dat mogelijk met deze NAS?? Want ik kan dat nergens vinden. De EZ cloud zou een mogelijkheid moeten bieden en via de demo die via synology mogelijk is gemaakt kan ik geen connectie maken. Dus nu twijfel ik heel erg hierover.

Mocht dat niet mogelijk zijn welke nas kan dat weer wel.

Bijvoorbaat dank.

Serfinio

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2012, 09:09:39 »
Hoi Serfinio,

Om media te kunnen streamen via internet heb je een behoorlijk pittige internetverbinding nodig. Een upload van 10mbit op de locatie van de NAS is echt wel een absoluut minimum en zelfs dan zal een deel niet goed werken.
Dit staat uiteraard los van wat voor NAS je gebruikt.

Mocht je het toch willen proberen dan kun je het als volgt doen:

Op de NAS installeer je de VPN server package. Poort 1723 verwijs je in de router naar je NAS.
Op de 2de locatie stel je in de Boxee een VPN verbinding in via instellingen>netwerk. De Boxee connect nu met de NAS via VPN waardoor hij feitelijk op hetzelfde netwerk komt. Je kunt nu in de Boxee mediabronnen toevoegen. De NAS zit met de standaard instellingen op 10.0.0.0 in dat geval.

Let wel: ik heb er een erg hard hoofd in dat dit gaat werken, maar dat ligt dus aan de snelheid van de internetverbinding.

Groet,
Björn

Follow members gave a thank to your post:

Offline Serfinio

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2012, 13:38:47 »
Beste Bjorn,

Harstikke bedankt voor je uitleg. Ik heb op het moment een 60 Mbit lijn met een 6 Mbit upload, dus dat gaat niet werken zo.
Heb eventueel een ander alternatief, of zullen wij echt allebei apart een nas moeten hebben?

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2012, 16:08:08 »
Een eigen NAS is dan handiger. Eventueel zou je nog wel een shared folder sync kunnen instellen zodat elke nacht de mappen met films gesynct worden.

Groet,
Björn