Auteur Topic: Fantec Mr-35du2 firmware upgraden via osx Lion?  (gelezen 389 keer)

Offline Wzwaan

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 0
    • Bekijk profiel
Fantec Mr-35du2 firmware upgraden via osx Lion?
« Gepost op: 19 mei 2012, 10:39:51 »
Hallo,

Ik probeer een manier te vinden om mijn Fantec mr-35du2 te upgraden zodat ie schijven van 2TB aan kan. Dit kan door middel van de Steelvine manager software maar die is niet geschikt voor osx Lion. Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Willem

Offline Wzwaan

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Receive: 0
    • Bekijk profiel
Re: Fantec Mr-35du2 firmware upgraden via osx Lion?
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2012, 22:41:52 »
Of je belt even aan bij de buren die een pc hebben. Ik heb de upgrade firmare uitgevoerd en het probleem blijft. De schijven zijn niet zichtbaar. Je ziet alleen de Steelvine partitie. Iemand ideeën?

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
  • -Given: 5
  • -Receive: 5
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2012, 08:48:18 »
Het zou kunnen dat je die partitie even moet verwijderen en daarna nieuwe partities moet aanmaken.

Offline Longmountain

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Receive: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2012, 22:35:20 »
Had problemen met mijn Fantec met 1TB Seagate disks in combinatie met Mac OS X Lion. Kreeg bij het aanmaken van een partitie de melding: "Unable to write to last block of device...". Nieuwe firmware installeren op de disks was niet voldoende. Dus dan ook maar de Fantec updaten. Oude XP bak opgezocht. SteelVine Manager erop. Hmm, software werkt niet. Oh, ook nog eens Microsoft Visual C++ redistributable downloaden en installeren. Daarna kon ik de Fantec updaten met de op de fantec.de website gevonden 'SiI57x4_11589_forGUIUpdate.bin' firmware van 20-08-2009. En warempel het probleem is verholpen. Ik kan nu op de Mac een partitie aanmaken met het schakelaartje op de Fantec op BIG.

@Björn: Thx voor de Live Chat.

Follow members gave a thank to your post: