Auteur Topic: Sharkoon, geen drive herkenning  (gelezen 481 keer)

Offline rroe1

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 0
    • Bekijk profiel
Sharkoon, geen drive herkenning
« Gepost op: 19 februari 2012, 11:08:45 »
Hoi,
Na enige tijd niet gebruikt, thans mijn sharkoon weer uit de kast gehaald om een aantal schijven uit een oudere pc te lezen. Met de twee IDE schijven vindt er wel herkenning plaats, in de verkenner is het schijfnr. te zien.
Met mijn sata schijven geen herkenning en schijf is niet zichtbaar in de verkenner.
Sharkoon eerst op harde schijf geplaatst, dan voeding (bij sata via usb en ide aparte voeding) aangesloten en dan aan USB poort gekoppeld. Sharkoon wordt dan wel herkend en geïnstalleerd maar schijven dus niet zichtbaar.
Ik werk onder windows 7 64 bits
René

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
  • -Given: 5
  • -Receive: 5
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
Re: Sharkoon, geen drive herkenning
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 12:54:09 »
Heb je de sata connector in de sharkoon gecontroleerd? Zit alles nog goed? Doen de schijven het in de PC wel?

Offline DH64

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Given: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 14:28:32 »
Hoi,
Na enige tijd niet gebruikt, thans mijn sharkoon weer uit de kast gehaald om een aantal schijven uit een oudere pc te lezen. Met de twee IDE schijven vindt er wel herkenning plaats, in de verkenner is het schijfnr. te zien.
Met mijn sata schijven geen herkenning en schijf is niet zichtbaar in de verkenner.
Sharkoon eerst op harde schijf geplaatst, dan voeding (bij sata via usb en ide aparte voeding) aangesloten en dan aan USB poort gekoppeld. Sharkoon wordt dan wel herkend en geïnstalleerd maar schijven dus niet zichtbaar.
Ik werk onder windows 7 64 bits
René

Grappig, bij mij is het precies andersom  :'(

Offline rroe1

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2012, 15:50:33 »
Sata schijven doen het nu wel, je moet de 220 V op de sharkoon aansluiten, alleen de 2 usb stekkers inpluggen is onvoldoende.
IDE schijven doen het nog steeds niet, werkten in pc nog wel. Schijf geeft aan bij openklikken dat er een verkeerde diskette inzit (??). Bij eigenschappen wordt de maxtor harde schijf wel weergegeven als usb station.

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2012, 16:58:12 »
HHoi Rene,

Ik raak de draad een beetje kwijt. In je eerste bericht hierboven geef je aan dat IDE schijven wél werken.. Wat is er precies veranderd?

Groet,
Björn

Offline rroe1

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2012, 22:56:53 »
er is niets veranderd, ide schijven worden wel getoond in verkenner met schijfnr. en dan stopt het schijven zijn niet benaderbaar en komt de foutmelding zoals genoemd. Lijkt me stug dat twee schijven kapot zijn?

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2012, 10:15:47 »
Lijkt inderdaad een defecte sharkoon dan.
Stuur maar even een mailtje met het ordernummer, dan sturen we de retour instructies.

Groet,
Björn