Auteur Topic: Drobo upgrade 2.1.2 werkt niet met Snow Leopard en Lion  (gelezen 589 keer)

Offline Aurelius

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 1
    • Bekijk profiel
Drobo upgrade 2.1.2 werkt niet met Snow Leopard en Lion
« Gepost op: 8 april 2012, 20:04:34 »
Nadat Apple OS  X Lion uit heeft gebracht werkt mijn Drobo niet meer goed. Eerste update die nodig was om de Drobo onder Lion te laten werken deed zijn werk. Nadien is er een upgrade van Drobo gekomen die ervoor gezorgd heeft dat de Drobo niet meer benaderbaar is.
Deze upgrade zorgt ook dat de Drobo niet meer werkt onder snowleopard. De upgrade heeft het nummer 2.1.2.
Nergens op de website van Drobo zijn de oudere versies te vinden. Dus een downgrade is niet mogelijk.

Ik heb nu een NAS staan van Drobo welke niet te benaderen is vanaf mijn Apple met Lion als besturingssysteem.

Offline Bjorn

• Forumbeheerder
  • Actief lid
  • Thank You
  • -Given: 5
  • -Receive: 5
    • Bekijk profiel
    • Mobile-Harddisk.nl
Re: Drobo upgrade 2.1.2 werkt niet met Snow Leopard en Lion
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2012, 09:29:08 »
Beste,

U kunt het beste even bellen met de Nederlandse Drobo Support lijn: 020 2061312
Zij kunnen u ongetwijfeld weer op weg helpen.

Groet,
Björn

Offline Aurelius

• Nieuweling
  • *
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 1
    • Bekijk profiel
Re: Drobo upgrade 2.1.2 werkt niet met Snow Leopard en Lion
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2012, 17:29:17 »
Op snow leopard heb ik de vorige versie op nieuw geïnstalleerd, nu werkt de DroboFS weer goed.
De oplossing met Lion is een beetje apart. Het gaat als volgt je start de computer laat drobodashboard met rust, start bij mij automatisch op. Ga niet opzoek naar de DroboFs, na verloop van tijd, kan enkele minuten duren hoor je de bekende pingel en Lion heeft de DroboFS gevonden en gekoppeld. De DroboFS blijft nu netjes gekoppeld aan de computer met Lion.
Drobo werkt nog steeds niet met Lightroom en Aperture.