Tweaks / Addons > Thecus
SABnzbd voor de N2100
(1/1)
ed_x:
Geruchten gaan rond dat ook hieraan gewerkt wordt... dus bij deze een topic om alles in te mikken. Het ding kan al voorzien worden van debian en een package systeem, wat al een heeel groot eind is om de boel werkend te krijgen.
G64:
Ik heb zo`n Thecus N2100 en ben al aardig bezig om alles erop te krijgen. En ik zou graag een module zien van SABnzbd voor dit apparaat.
Het installeren van Debian is erg simpel. Als er mensen wat hulp bij willen hoor ik dat graag. Ik ben geen Linux koning maar ik kan er niet tegen als iets niet lukt. Dus alles wat ik er van weet, daar kan ik je mee helpen.
Als er mensen (veel) verstand hebben van het maken van packages/compileren etc etc dan hoor ik dat graag. Er zijnnamelijk al diverse doucmenten over het maken/creeren van modules voor de N2100.
ed_x:
Ik denk dat het dan op dezelfde manier gaat als met de Synology. Een pakket waarmee je het basis systeem installeert (debian in dit geval). Zo heb je dus een basispakket, waarmee anderen die extra software willen installeren er meteen mee aan de slag kunnen. Daarnaast dan een package waarmee je SABnzbd installeert (en werkt op basis van dat root systeem).
ed_x:
Status update: SABnzbd werkt prima op de Thecus N2100! Nu draait het nog in een debian chrooted omgeving, en dat is niet perse nodig. Weldra zal een poging volgen om python zelf te compileren, zodat die zonder de debian bootstrap kan draaien. Daarna alles verpakken als installeerbare module.
Ik moet wel zeggen dat het allemaal net wat mooier is dan bij Synology. Er is dus zo een plug-in systeem, waarmee je optionele programma's kan installeren, in- en uitschakelen. Dat had ik toch wel graag op de DiskStations gezien. Ook doen ze er niet moeilijk over om de GPL source op hun site te plaatsen.
G64:
Echt waar? Damn man, jij maakt me echt blij. Ik hoop echt dat het je lukt om een mod ervoor te maken. Als ik ook maar iets voor je kan doen laat het me dan weten.
Mensen, blijkbaar kan Ed_X alles. Voor de Synology heeft ie het al voor elkaar gebokst en nu is hij voor de Thecus community ook al op dreef.
Koning Ed, onze dank is groot.
borry:
Geweldig dat je dit doet.
Ik heb net een thecus 5200b gewonnen. (op MPCclub.com)
Ik heb thuis al een synolgy diskstation draaien, die heb ik toen gekozen omdat het mogelijk was om sabnzb erop te zetten.
Ik ben een totale n00b wat betreft linux maar als ik ergens mee kan helpen (testen of zo...) dan laat je het maar weten.
Succes met je verdere ontwikkeling.
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie