Vosonic VP8870

Plaats hier al je vragen of opmerkingen over imagetanks of photo storage

Vosonic VP8870

Berichtdoor Michayah » 05 aug 2009 15:38

Ik heb mijn VP8870 nu 2 dagen. Ik heb gemerkt dat er een zachte piep te horen is als je geluid beluisterd via dat ding. Hebben ze dat allemaal? Ik heb de VP8870 ook aangesloten aan mijn tv om te kijken of ik iets kon opnemen, hij zocht naar een signaal en na 5 minuten ben ik er maar mee gestopt, ik had hem via een xbox 360 (converter) aangesloten omdat er op de tv geen losse rood wit geel aansluiting zit, kan het hier mee te maken hebben. In alles wat ik opneem qua geluid met dat ding zit een irritante piep toon die het opgenomen geluid overstemt. Hoe zit het daarmee? Ook is het zo dat het geluid wel heel hard moet zijn om het goed te kunnen opnemen, ongeacht het opneem of afluister volume, hoe zit het daarmee? Ook ziet de afbeelding er op mijn dslr camera en op mijn pc beeld scherm er anders uit dan op de VP8870, mag dat wel aangezien het bedoelt is voor professionele fotograven? Ik heb er 20 gb aan films op gezet en dat ding werd ongelovelijk warm, ik kon hem nog net aanraken, hoe zit het daarmee? Ook liep hij vast toen ik er pas net gebruik van maakte, het enige watik kon doen was hem uit doen en weer aan zetten, ik heb hier gelukkig maar een keer last van gehad, hoe zit het hiermee? Als ik een film kijk op dat ding hapert het heel erg, ik weet nieet of dat met het bestand te maken heeft, sommigen films doen het namelijk wel goed. Het lijkt net alsof je maar 5-10 beelden per seconden ziet, het schokt echt heel erg. Het geluid uit de ingebouwde speaker is ook onacceptabel maar ik ga ervan uit dat dat zo hoort, ik had namelijk niet echt beter verwacht.
Voor de rest kan ik nu zo gauw niks verzinnen. Ik ga maandag op vakantie en heb voor die tijd iets nodig voor mijn foto's. Wat kan ik het beste doen. HEb ik hier garantie op, of is het normaal dat dat ding al die gebreken heeft. Ik heb er 390euro voor betaald, om heel eerlijk te zijn vind ik dat veel te veel geld voor wat ik er voor gekregen heb. In theorie is het een leuk veelzijdig ding. In de praktijk koop ik voor het zelfde geld een laptop. Is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen. Ik wacht nog even met een review schrijven, ik wil jullie wel een kans geven. De service is namelijk heel goed van jullie bedrijf.
Alvast bedankt.
Michayah

Re: Vosonic VP8870

Berichtdoor Bjorn » 06 aug 2009 08:06

Ik ben eerst maar eens begonnen met het opsplitsen van je bericht.. Heel veel vragen, heel weinig enters.. ;)

Ik heb mijn VP8870 nu 2 dagen. Ik heb gemerkt dat er een zachte piep te horen is als je geluid beluisterd via dat ding. Hebben ze dat allemaal?

Ik heb wel eerder iets over een piep gehoord. Dat zou ik nog eens moeten navragen.
Ik heb de VP8870 ook aangesloten aan mijn tv om te kijken of ik iets kon opnemen, hij zocht naar een signaal en na 5 minuten ben ik er maar mee gestopt, ik had hem via een xbox 360 (converter) aangesloten omdat er op de tv geen losse rood wit geel aansluiting zit, kan het hier mee te maken hebben.

Hoe had je hem op de TV aangesloten? Een normale TV heeft geen TV Out, dus dan kun je niet opnemen vanaf de TV. Afspelen kan wel, maar dan moet de TV wel een AV ingang hebben. Ik weet niet hoe zo'n xbox converter werkt, maar als dat een scart naar rood wit geel is dan zou het op zich wel moeten werken.
In alles wat ik opneem qua geluid met dat ding zit een irritante piep toon die het opgenomen geluid overstemt. Hoe zit het daarmee? Ook is het zo dat het geluid wel heel hard moet zijn om het goed te kunnen opnemen, ongeacht het opneem of afluister volume, hoe zit het daarmee?

Kun je eens proberen of je bij het opnemen die piep ook hebt als je een externe mic gebruikt?
Ook ziet de afbeelding er op mijn dslr camera en op mijn pc beeld scherm er anders uit dan op de VP8870, mag dat wel aangezien het bedoelt is voor professionele fotograven?

Bij sommige RAW formaten worden de embedded JPEGs weergegeven ipv. de RAW foto zelf. Afgezien van minder scherp zou die er op zich niet anders uit mogen zien.
Ik heb er 20 gb aan films op gezet en dat ding werd ongelovelijk warm, ik kon hem nog net aanraken, hoe zit het daarmee?

Op zich kan hij bij zo lang continu schrijven best heel warm worden. Dat is verder geen probleem.
Ook liep hij vast toen ik er pas net gebruik van maakte, het enige watik kon doen was hem uit doen en weer aan zetten, ik heb hier gelukkig maar een keer last van gehad, hoe zit het hiermee?

Als het maar 1 keer is gebeurd zou ik me er niet druk om maken.
Als ik een film kijk op dat ding hapert het heel erg, ik weet nieet of dat met het bestand te maken heeft, sommigen films doen het namelijk wel goed. Het lijkt net alsof je maar 5-10 beelden per seconden ziet, het schokt echt heel erg. Het geluid uit de ingebouwde speaker is ook onacceptabel maar ik ga ervan uit dat dat zo hoort, ik had namelijk niet echt beter verwacht.

Je hebt films in letterlijk duizenden verschillende formaten. Niet alle formaten werken op de Vosonic even goed. Het geluid komt idd uit een mini speakertje, dus dat zal niet veel voorstellen.
Voor de rest kan ik nu zo gauw niks verzinnen. Ik ga maandag op vakantie en heb voor die tijd iets nodig voor mijn foto's. Wat kan ik het beste doen. HEb ik hier garantie op, of is het normaal dat dat ding al die gebreken heeft. Ik heb er 390euro voor betaald, om heel eerlijk te zijn vind ik dat veel te veel geld voor wat ik er voor gekregen heb. In theorie is het een leuk veelzijdig ding. In de praktijk koop ik voor het zelfde geld een laptop. Is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen. Ik wacht nog even met een review schrijven, ik wil jullie wel een kans geven. De service is namelijk heel goed van jullie bedrijf.
Alvast bedankt.

Geld terug is geen probleem, mits het apparaat en de verpakking nog in nieuwstaat zijn. Neem hiervoor maar even contact met ons op via mail of telefoon.

Groet
Björn

P.S. We kregen deze zelfde vragen ook in de email, maar die zullen we uiteraard niet ook beantwoorden.
Bjorn
Actief lid

Re: Vosonic VP8870

Berichtdoor hoopeloos » 03 jan 2010 12:23

hallo
ik ben aan het rond kijken voor een imagetanks
ik heb er 2 gezien de epson p3000 en de v8870
zijn er ook anderen die problemen hebben met de vp8870
gr lorenzo
hoopeloos

Keer terug naar Imagetanks / Foto opslag