Thecus N3200PRO HD activiteit

Netwerk Harddisks en NAS (Network Attached Storage) systemen. S.v.p. gebruik voor Synology het eigen forum hieronder.

Thecus N3200PRO HD activiteit

Berichtdoor jvomme » 02 apr 2009 22:21

Hallo allemaal,
Net een nieuwe N3200PRO (omgeruild voor een defecte N3200, nog dank voor de service!) waar na het opbouwen van de Raid 5 de HD's bijzonder veel activiteit vertonen. Schijven (3 x 1TB Seagate) zijn constant actief, zowel te horen als ook te zien aan de drie LED lampjes. Zelfs als alle PC's in het netwerkje uitgeschakeld zijn blijven de HD's activiteiten vertonen. Ongeveer 450 GB aan data op de NAS aanwezig.

Heeft deze HD activiteit te maken met de pas opgebouwde en gevulde RAID array (plm 48 uur geleden) of heeft dit een andere oorzaak (netwerk?). Het komt mij niet niet echt normaal over en de voorgaande N3200 deed dit dan ook niet.

Ben benieuwd of anderen dit ook ervaren en misschien een oplossing weten? NAS staat naast de PC en dit maakt het ook redelijk irritant..

Groeten,
Jasper.

PS: het lijkt te maken te hebben met de mediaserver, als die uitgezet wordt houdt de HD activiteit op. Worden bij de N3200PRO de shared folders continu gescand op nieuwe files?
jvomme

Re: Thecus N3200PRO HD activiteit

Berichtdoor Bjorn » 07 apr 2009 10:52

Het kán te maken hebben met het RAID verhaal, maar als je zegt dat het ophoudt als je de mediaserver uitzet lijkt me dat toch een vrij duidelijke hint ;)

Wellicht is hij nog bezig met de eerste sessie van alle bestanden scannen? Continu scannen lijkt me niet waarschijnlijk eigenlijk.
Bjorn
Actief lid

Re: Thecus N3200PRO HD activiteit

Berichtdoor jvomme » 08 apr 2009 18:26

Ha Bjorn,

Dank voor je reactie.
Het verhaal is me al duidelijk, het is de mediaserver. Wat nagelezen op het internet waar ik soortgelijke commentaren tegenkwam over de PRO versie (scannen om het halfuur e.d.). Heb er een twonkymedia module op gezet, alles is rustig en speelt de muziek prima af, is zelfs iets sneller en met een stuk meer mogelijkheden dan de standaard mediaserver.

Groet,
Jasper.
jvomme

Keer terug naar Algemeen NAS