Beste harddisk voor de Drobo

Vragen over Drobo 1st generation (USB 2.0), 2nd generation (USB 2.0 en FireWire 800) en de DroboShare.
Drobo heeft ook een support telefoonnummer in Nederland: 020 2061312.

Beste harddisk voor de Drobo

Berichtdoor Ed van Dantzig » 17 feb 2010 17:11

Ik sta op het punt om bij jullie een Drobo (second generation) te kopen. En (om te beginnen) 2 harddisks.

Wat is de beste harddisk die ik voor de Drobo kan nemen? Daarbij zijn mijn criteria (in volgorde van belangrijkheid):
1. samenwerking met de Drobo
2. betrouwbaarheid
3. snelheid
4. geluid
5. ...
6. ...
n. prijs

Aangezien alles redundant wordt opgeslagen, neem ik aan dat 2 harddisks van 500 GB een opslagcapaciteit van 500 GB oplevert. Daarom twijfel ik nog tussen 2 harddisks van 500 GB of twee van 1000 GB.
Ed van Dantzig

Re: Beste harddisk voor de Drobo

Berichtdoor Bjorn » 18 feb 2010 15:54

Hoi Ed,

1. Drobo doet helaas niet echt aan een compatibility list of iets dergelijks voor schijven, dus we moeten aannemen dat alle schijven werken.
2. Kwalitatief is er niet een heel groot verschil meer tussen de diverse merken. Daarnaast heb je door het redundant opslaan eigenlijk de betrouwbaarheid al veel hoger dan de betrouwbaarheid per schijf. Ik zou zeker geen geld weggooien door enterprise disks te kopen.
3. De beperkende factor zal de Drobo en USB/FW verbinding zijn en niet zozeer de disks.

Naar mijn mening moet je het jezelf niet te moeilijk maken en gewoon een paar simpele desktop schijven gebruiken. Echt veel uitmaken doet het allemaal niet, dus het belangrijkste onderscheid zal de prijs zijn.

Groet
Björn
Bjorn
Actief lid

Berichtdoor Ed van Dantzig » 19 feb 2010 16:01

Dank voor de informatie.

Ik heb een bestelling geplaatst voor een Drobo met 2 disks 1000GB Seagate Barracuda.
Ed van Dantzig

Berichtdoor Ed van Dantzig » 20 feb 2010 13:38

Fantastisch!

Gisteren (vrijdag) om ca. 14:00 uur bestelling geplaatst. Vandaag (zaterdag) 12:00 uur in huis. De snelste levering van een koop per internet die ik heb meegemaakt.

Mijn complimenten.
Ed van Dantzig

Berichtdoor Bjorn » 22 feb 2010 11:15

Thanks ;)
Bjorn
Actief lid

Keer terug naar Drobo