snelheid Map(pen) kopieeren

Vragen over de NAS systemen van LG zoals de LG N2R1

snelheid Map(pen) kopieeren

Berichtdoor Paulbk » 09 maart 2010 17:54

Goedendag Forumleden,

Ik begin de LG N2R1D steeds beter te begrijpen :P , maar iets zit mij tóch een beetje dwars.
Ik heb een backup gemaakt van een andere Harddisk via de usb poort van de NAS.
Dit komt terecht in: \\192.168.1.115\service\backup\usb\Hitachi_HTS541680J9AT00_C43E280E\incremental\20100308\
Hierin staat o.a. weer een map waarin een BD-rip van een concert staat van 42,8 GB
Totzover snap ik dit alles.
Nu verplaats ik de map met de BD-rip van31 items( 42,8 GB) naar een andere map op dezelfde volume (dus in mijn geval Disc 1).
Er word géén copie gemaakt via de selective mirror.

Vraag:
Waarom moet dit zolang duren (volgens windows 7, ruim 1 uur met ongeveer 5,55 MB p/s). Downloaden van het internet gaat, in verhouding, sneller. :roll:
Het lijkt wel of er gekopieerd word via de computer c.q. netwerk.
Doe ík nu iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd, begrijp ik iets verkeerd en/of werkt een NAS op andere manier en kán het wel sneller?
Als ik op de computer iets verplaats op de Harddisk is dit in korte tijd klaar.

Het "plan" is ook om nog een mediaspeler aan te schaffen om opgeslagen materiaal vanaf de NAS te kunnen bekijken op de TV in de woonkamer, maar kan deze LG N2R1D dat wel gezien deze snelheden?

Alvast bedankt voor jullie wijze antwoorden.
Paulbk

Re: snelheid Map(pen) kopieeren

Berichtdoor Bjorn » 10 maart 2010 17:15

Als je via het netwerk verplaatst van de ene naar de andere share dan verloopt de actie altijd via het netwerk. Windows kan namelijk niet zien dat beide shares op hetzelfde volume staan en ook geen verplaats opdracht geven. Ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met de LG nas, maar als er ook een web-based file manager in zit kun je het daar wel snel mee doen.
Bjorn
Actief lid

Keer terug naar LG